21ZOBRAZENÍ


Niektoré ženy vyzerajú pár týždňov po pôrode ešte lepšie ako keď neboli tehotné. Iné majú zasa problém zhodiť čo i len kilogram a ešte mesiace po pôrode majú kilá navyše a tehotenské bruško. Ak patríte do druhej skupiny, je tento článok pre vás. Keď sa staráte o malé bábätko, nemáte ani pomyslenie na diéty či cvičenie, ale určite chceli by ste schudnúť. Prvých 6 týždňov po pôrode neriešte svoju postavu a sústreďte sa na vaše dieťatko (nezabúdajte však na muža J). Cez deň by si každá z vás mala nájsť pár minút pre seba. Práve tých pár minút dokáže robiť zázraky. Treba však začať postupne. Schudnutie na pôvodnú hmotnosť môže trvať mesiace. Ak ste mali nadváhu ešte pred otehotnením, dostať sa na pôvodnú hmotnosť môže trvať aj vyše roka.

Diéta po pôrode

Po pôrode v žiadnom prípade neskúšajte žiadne diéty, ale základom je vyvážená strava. To znamená strava bohatá na živiny, minerály a vitamíny. Najmä ak kojíte, budete si musieť dať obzvlášť dobrý pozor na to čo jete. Už to nie ste len vy, ale aj vaše dieťa, ktoré dostáva také živiny, ktoré zjete vy. Prijímajte dostatok vápnika 5 krát denne, celozrnných cestovín a pečiva, ovocia a surovej alebo nad parou pripravenej zeleniny. Nevynechávajte chudé mäso, ryby a dobrým zdrojom bielkovín sú vajíčka. Ak kojíte, pravdepodobne sa vám bude dariť s chudnutím viac ako ženám, ktoré nekoja. Produkcia mlieka spáli okolo 500 kalórií denne. Ak však nekojíte, taktiež potrebujete do seba dostať jedlo bohaté na výživné látky. Nikdy preto neskúšajte žiadne diéty, ale jedzte zdravo a neprejedajte sa. Pite veľa vody, môže sa tým zrýchliť váš metabolizmus. Pri kojení myslite na to, že tým strácate veľa tekutín, ktoré treba doplniť.

Cvičenie po pôrode

S cvičením po pôrode by ste to nemali preháňať. Vôbec nerozmýšľajte na posilovňou či aerobikom. Mnohým stačí ako aeróbna aktivita kočíkovanie.  Pol hodina kočíkovanie denne spáli okolo 150 kalórií, čo je za týždeň vyše 1000 kalórií. A to nehovoríme koľko kalórií spálite dvíhaním dieťaťa, upratovaním hračiek či chodením sa dieťaťom, keď začne liezť. Zabudnite na fotky chudých celebrít pár týždňov po pôrode a robte to, na čo sa cítite. Ak budete mať chuť a nájdete si čas, môžete skúšať robiť pár cvikov na brucho po 10-15 opakovaní dvakrát týždenne. Keď chcete viac, dvíhajte konzervy s kukuricou v každej ruke jednu. Veľmi dobrý nástroj je fitlopta, na ktorej sa dajú robiť rôzne cviky. Vhodnými cvičeniami sú jóga a pilates, vďaka ktorým sa zlepší vaša ohybnosť a sila. Čím bude vaše dieťa väčšie tým viac budete potrebovať najmä silné ruky, brucho a chrbát, zamerajte sa najmä na tieto partie. Je však zaujímavé, že ako dieťa priberá na hmotnosti, vy to ani nespozorujete a zrazu dvíhate 10 či 15 kilové dieťa bez väčších problémov.

Plávanie

je pre vás ako stvorené. Nielen preto, že na chvíľu prenecháte dieťa mužovi alebo mame, ale najmä pre vaše svaly a postavu. Pri plávaní sa uvoľní vaše telo a budete sa cítiť o desiatky kíl ľahšia. Plávaním odbúrate stres a aspoň chvíľu zabudnete na starosti a prebaľovanie. Ten príjemný pocit po plávaní, keď sa tešíte na svoje dieťa je nenahraditeľný.

Tancovanie

môže byť tiež alternatíva, najmä ak rada tancujete. Pustite si doma obľúbenú hudbu, zoberte do náručia dieťa a spolu tancujte. Hudbu však príliš ‘nevypeckujte’, pretože detský sluch je príliš citlivý. Pri takomto tanci sa zabavíte nielen vy, ale aj vaše dieťa a ani si neuvedomíte ako strácate kalórie.

Čiže netreba diétovať, treba sa stravovať racionálne a s pohybovými aktivitami to netreba preháňať a ako bude dieťa rásť, kilá pôjdu dolu.