6ZOBRAZENÍ

Chipsy – Pistácie, oriešky

Je veľmi pohodlné otvoriť si večer pri telke balíček chutných chipsov. Takisto je však pohodlné otvoriť sáčok s pistáciami alebo nasypať na misku hrsť orechov, slnečnicových alebo tekvicových jadierok. Aj navzdory tomu, že oriešky obsahujú veľa tuku, nám pomáhajú chudnúť. Chipsy sú smažené na oleji a sú príliš solené, čo nepomáha keď chceme schudnúť.

Slnečnicový olej – Olivový olej

Slnečnicový olej je veľmi používaný nielen v našich domácnostiach, ale aj v reštauráciách a najmä v stánkoch s rýchlym občerstvením. Slnečnicový olej nie je vyslovene zlý, dokonca pomáha k znižovaniu zlého cholesterolu a je prospešný pre srdce. Ak je váš cieľ chudnutie, mali by ste ho radšej vymeniť za olivový olej. Olivový olej sa rýchlejšie trávi a nezaťažuje žalúdok tak ako slnečnicový olej. Keď si robíte zeleninové šaláty, siahnite radšej po olivovom oleji.

Biela múka – Celozrnná múka

Pečiva z bielej múky sa každý z nás najedol až až. Každý deň sa predajú tisíce chlebov a rožkov z bielej múky. Komu však záleží na zdraví a kto chce udržať svoju hmotnosť pod kontrolou, mal by radšej siahnuť po pečive z cereálnej múky. Je síce trochu drahšie ako biele pečivo, ale je zdraviu oveľa prospešnejšie. Najväčším rozdielom medzi bielou a celozrnnou múkou je obsah vlákniny, ktorej je v cereálnej múke a v pečive z nej niekoľkonásobne viac ako v bielej múke. Výrobky z celozrnnej múky majú oveľa nižší glykemický index, čo znamená, že po zjedení takýchto potravín sa vám nezvýši hladina krvného cukru príliš rýchlo. Potraviny vyrobené z bielej múky majú naopak glykemický index vyšší, teda zvyšujú hladinu krvného cukru rýchlejšie, čo má za následok, že po jedle rýchlo vyhladne. 

Sladený jogurt – Nízkotučný biely jogurt s ovocím

Aj keď na téglikoch niektorých jogurtov je zobrazené čerstvé ovocie, neznamená to, že tam toho ovocia je veľa. Často v ovocnom jogurte nájdete pár miniatúrnych kúskov ovocia, ktoré sú však podporené farbivami a cukrom. Lepšia alternatíva je kúpiť si nízkotučný neochutený jogurt a nakrájať si doň čerstvé jahody koľko vám hrdlo ráči. Teda pokiaľ chcete chudnúť radšej to nepreháňajte ani s jogurtom ani s ovocím.

Sladená voda – Voda z vodovodu

Sladená voda, teda rôzne ochutené balené vody je v podstate čistá voda s prídavkom farbiva a cukru. Pohár takejto vody môže obsahovať aj niekoľko kociek cukru. Ak si namiesto toho dáte pohár vody z vodovodu s citrónom a trochou medu, urobíte len dobre a ešte k tomu ušetríte.

Ochutené cereálie – Corn Flakes (Kukuričné lupienky), ovsené vločky

Najmä pre deti sú veľkým lákadlom ochutené cereálie, ktoré sú balené v krabiciach s detskými postavičkami a často je k nim pribalená hračka. ľahko sa z nich urobia rýchle raňajky pred odchodom do školy či do práce. Nepodliehajte však ilúzii, že robíte pre svoje zdravie dobre pokiaľ jete každé ráno túto dobrotu. Sladené cereálie obsahujú príliš veľa cukru, farbív a gluténu, ktorý môže škodiť ľuďom s citlivejšou pokožkou. Naučte sa jesť kukuričné lupienky alebo ešte lepšie ovsené vločky. Tie tiež stačí zaliať nízkotučným mliekom, prípadne posypať škoricou či ovocím. To pomôže nielen vášmu tráveniu, ale má to oveľa viac priaznivých účinkov na zdravie.

Margarín – Maslo

Margarín je vyrobený zložitým technologickým procesom a obsahuje veľa chemikálií. Maslo je lepšia a prírodnejšia alternatíva. Maslo, tak ako margarín obsahuje veľa tuku, avšak maslo pomáha vstrebávaniu živín z jedla. Margarín obsahuje farbiva a ochucovadlá, znižuje imunitu a zvyšuje zlý cholesterol.